Shimano EP8

Silnik elektryczny Shimano EP8 o mocy 250 W i momencie obrotowym 85 Nm oznacza o 21% większą moc w porównaniu z najmocniejszym dotychczas silnikiem Shimano E8000. O 10% niższa waga, wynosząca 2,6 kg dzięki zastosowaniu magnezu w bloku silnika. Przeprojektowane łożyska i połączenia kół zębatych wewnątrz silnika, co skutkuje o 36% mniejszym tarciem i oporem podczas pedałowania z wyłączonym napędem lub powyżej limitu prędkości wspomagania silnika.

Bardziej subtelne dozowanie mocy i bardziej umiarkowane doładowanie, zwłaszcza w trybach Trail i Boost. Oba wspomniane tryby mają maksymalny moment obrotowy do 85 Nm, przy czym najniższy tryb Eco działa z maksymalnym momentem 30 Nm. Dzięki nowej zintegrowanej baterii 630 Wh zasięg jest dłuższy niż w przypadku poprzedniej generacji 500 Wh.
Dysk ma taki sam rozstaw montażowy ramy jak E8000, co jest dobrą wiadomością dla producenta (nie są one wymienne i ani EP8, ani E8000 nie są ani nie będą dostępne bez recepty dla użytkowników końcowych).
Typ silnika | Moc |
---|---|
centralny | 250 W |
Waga |
---|
2,6 kg |
Maks. moment obrotowy | Maks. szybkość pomocy |
---|---|
85 Nm | 25 km/h |
