Ogólne warunki handlowe
-
WSTĘPNE POSTANOWIENIA
-
Niniejsze warunki handlowe (dalej „warunki handlowe”) dotyczą spółki ekolo.cz s.r.o., wpisanej do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Miejski w Pradze, dział C, wpis 99425, z siedzibą przy K letišti 2 / 1151, Praga 6 - Ruzyně, NIP: 27141659, VAT: CZ27141659 (dalej „sprzedawca”). Ustalają one, zgodnie z przepisem § 1751 ust. 1 ustawy nr 89/2012 Dz.U., Kodeks cywilny, w brzmieniu późniejszych przepisów (dalej „Kodeks cywilny”), wzajemne prawa i obowiązki stron umowy, które powstają w związku z umową kupna (dalej „umowa kupna”) zawieraną pomiędzy sprzedawcą a inną osobą fizyczną (dalej „kupujący”) za pośrednictwem internetowego sklepu sprzedawcy. Sklep internetowy prowadzony jest przez sprzedawcę na stronie internetowej umieszczonej pod adresem E-ROWEROWA.PL (dalej „strona internetowa”), poprzez interfejs strony internetowej (dalej „interfejs sklepu”).
-
Warunki handlowe nie mają zastosowania w przypadkach, gdy osobą zamierzającą zakupić towary od sprzedawcy jest osoba prawna lub osoba dokonująca zamówienia towarów w ramach swojej działalności gospodarczej lub w ramach wykonywania zawodowych obowiązków.
-
Postanowienia odbiegające od warunków handlowych mogą być ustalone w umowie kupna. Odbiegające ustalenia w umowie kupna mają pierwszeństwo przed postanowieniami warunków handlowych.
-
Postanowienia warunków handlowych są integralną częścią umowy kupna. Umowa kupna i warunki handlowe są sporządzone w języku czeskim i polskim. Umowa kupna może być zawierana w języku polskim, czeskim, słowackim lub angielskim.
-
Treść warunków handlowych może być zmieniana lub uzupełniana przez sprzedawcę. Niniejsze postanowienie nie wpływa na prawa i obowiązki, które powstały w okresie obowiązywania wcześniej obowiązującej wersji warunków handlowych.
-
-
ZAWARCIE UMOWY KUPNA
-
Wszystkie prezentacje towarów znajdujące się w interfejsie sklepu mają charakter informacyjny, a sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia umowy kupna dotyczącej tych towarów. Przepis § 1732 ust. 2 Kodeksu cywilnego nie ma zastosowania.
-
Interfejs sklepu zawiera informacje o towarach, w tym ceny poszczególnych towarów oraz koszty zwrotu towaru, jeśli dany towar z natury nie może być zwrócony w zwykły sposób wysyłkowy. Ceny towarów podane są włącznie z podatkiem od towarów i usług oraz wszystkimi powiązanymi opłatami. Ceny towarów pozostają ważne przez czas ich wyświetlania w interfejsie sklepu. Ceny towarów nie są dostosowywane do osoby kupującego na podstawie automatycznego podejmowania decyzji. Niniejsze postanowienie nie ogranicza możliwości sprzedawcy zawarcia umowy kupna na indywidualnie ustalonych warunkach.
-
Interfejs sklepu zawiera również informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów, a także o sposobie i czasie dostawy towarów. Informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów podane w interfejsie sklepu obowiązują tylko w przypadkach, gdy towar jest dostarczany na terytorium Republiki Czeskiej. W przypadku, gdy sprzedawca oferuje dostawę towarów bezpłatnie, warunkiem powstania prawa do bezpłatnej dostawy towarów po stronie kupującego jest zapłacenie minimalnej całkowitej ceny zakupu towarów w wysokości określonej w interfejsie sklepu. W przypadku, gdy dojdzie do częściowego odstąpienia od umowy kupna przez kupującego, a całkowita cena towarów, od których kupujący nie odstąpił od umowy, nie osiąga minimalnej wysokości wymaganej dla powstania prawa do bezpłatnej dostawy towarów według poprzedniego zdania, prawo kupującego do bezpłatnej dostawy towarów wygasa, a kupujący jest zobowiązany pokryć koszty dostawy towarów sprzedawcy.
-
Aby zamówić towar, kupujący wypełnia formularz zamówienia w interfejsie sklepu. Formularz zamówienia zawiera w szczególności informacje o: a. zamawianym towarze (kupujący „dodaje” zamawiane towary do elektronicznego koszyka zakupowego w interfejsie sklepu), b. sposobie płatności za cenę towaru, dane dotyczące pożądanego sposobu dostawy zamawianego towaru oraz c. informacje o kosztach związanych z dostawą towaru (dalej łącznie jako „zamówienie”).
-
Przed wysłaniem zamówienia do sprzedawcy, kupujący ma możliwość sprawdzenia i zmiany danych wprowadzonych do zamówienia, w tym możliwość wykrywania i korygowania błędów, które mogły wystąpić podczas wprowadzania danych do zamówienia. Kupujący wysyła zamówienie do sprzedawcy, klikając przycisk „ZAMAWIAM I PŁACĘ”. Dane podane w zamówieniu są przez sprzedawcę uznawane za prawidłowe. Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia potwierdzi jego odbiór kupującemu drogą elektroniczną, na adres e-mail kupującego podany w koncie użytkownika lub w zamówieniu (dalej „adres e-mail kupującego”).
-
Sprzedawca ma zawsze prawo, w zależności od charakteru zamówienia (ilość towarów, wysokość ceny kupna, przewidywane koszty transportu), zażądać od kupującego dodatkowego potwierdzenia zamówienia (np. pisemnie lub telefonicznie).
-
Stosunek umowny między sprzedawcą a kupującym powstaje z chwilą doręczenia potwierdzenia przyjęcia zamówienia (akceptacji), które jest wysyłane przez sprzedawcę na adres e-mail kupującego.
-
Kupujący wyraża zgodę na korzystanie z komunikacyjnych środków na odległość przy zawieraniu umowy kupna. Koszty, które ponosi kupujący w związku z użyciem środków komunikacji na odległość w związku z zawarciem umowy kupna (koszty połączenia internetowego, koszty rozmów telefonicznych) pokrywa kupujący samodzielnie, przy czym koszty te nie różnią się od podstawowej stawki.
-
-
CENA TOWARU I WARUNKI PŁATNOŚCI
-
Cenę towaru oraz ewentualne koszty związane z dostawą towaru zgodnie z umową kupna kupujący może uiścić sprzedawcy następującymi sposobami:
- w gotówce w siedzibie sprzedawcy pod adresem K letišti 1151/2, 161 00 Praga 6;
- w gotówce lub kartą przy odbiorze w miejscu wskazanym przez kupującego w zamówieniu;
- bezgotówkowo przelewem na konto sprzedawcy nr 68 1020 5112 0000 7602 0432 7458
- bezgotówkowo za pośrednictwem systemu płatności PayU;
- bezgotówkowo kartą płatniczą;
- w gotówce lub kartą płatniczą przy odbiorze osobistym w punkcie odbioru przesyłek;
- za pośrednictwem kredytu udzielonego przez osobę trzecią.
- Skip Pay: Korzystając z usługi, akceptujesz warunki handlowe Skip Pay. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych tutaj. Wszystkie informacje dostępne na stronie Skip Pay.
-
Wraz z ceną zakupu kupujący jest zobowiązany uiścić sprzedawcy także koszty związane z pakowaniem i dostawą towaru w uzgodnionej wysokości. O ile nie stwierdzono inaczej, przez cenę zakupu rozumie się także koszty związane z dostawą towaru.
-
Jeśli oferowany towar jest dostępny w magazynie do dostawy, sprzedawca nie wymaga od kupującego zaliczki ani innej podobnej płatności. Niniejsze postanowienie nie wpływa na obowiązek zapłaty ceny zakupu towaru z góry, zgodnie z postanowieniami pkt 4.6 warunków handlowych.
-
W przypadku płatności gotówką, przy odbiorze lub w punkcie odbioru, cena zakupu jest płatna w momencie odbioru towaru. W przypadku płatności bezgotówkowej cena zakupu jest płatna w ciągu 14 dni od zawarcia umowy kupna.
-
W przypadku bezgotówkowej płatności przelewem, kupujący ma obowiązek uiścić cenę zakupu towaru z podaniem zmiennego symbolu płatności. W przypadku bezgotówkowej płatności przelewem, obowiązek kupującego uregulować cenę zakupu zostaje spełniony w momencie zapisania odpowiedniej kwoty na koncie sprzedawcy.
-
Sprzedawca ma prawo, zwłaszcza w przypadku, gdy kupujący nie potwierdzi dodatkowo zamówienia (pkt 2.6), zażądać uregulowania całej ceny zakupu przed wysłaniem towaru do kupującego. Przepis § 2119 ust. 1 Kodeksu cywilnego nie ma zastosowania.
-
Ewentualne rabaty na cenę towaru przyznawane przez sprzedawcę kupującemu nie mogą być łączone.
-
Jeżeli jest to w obrocie gospodarczym powszechne lub przewidziano to w ogólnie obowiązujących przepisach prawnych, sprzedawca wystawi na rzecz kupującego dokument podatkowy – fakturę dotycząca płatności dokonanych na podstawie umowy kupna. Sprzedawca jest podatnikiem podatku od towarów i usług. Dokument podatkowy – fakturę sprzedawca wystawi kupującemu po uregulowaniu ceny towaru i wyśle go w formie elektronicznej na adres e-mail kupującego lub w formie fizycznej wraz z towarem.
-
-
ODSTĄPIENIE OD UMOWY KUPNA
- Kupujący przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z przepisami § 1837 Kodeksu cywilnego nie można odstąpić od umowy kupna w przypadku, gdy dotyczy ona: a. towaru wyprodukowanego według wymagań kupującego lub dopasowanego do jego osobistych potrzeb, w tym towaru z zainstalowanymi akcesoriami lub zamianami wyposażenia w stosunku do specyfikacji producenta. b. towaru, który podlega szybkiemu zepsuciu, lub towaru o krótkim okresie przydatności do spożycia, jak również towaru, który po dostarczeniu, ze względu na swoją naturę, został nierozerwalnie wymieszany z innym towarem, c. towaru w zapieczętowanym opakowaniu, którego zwrot z powodów ochrony zdrowia lub z przyczyn higienicznych nie jest możliwy po jego otwarciu przez kupującego.
-
Jeśli nie dotyczy to przypadku wskazanego w pkt 4.1 Warunków handlowych ani innego przypadku, w którym nie można odstąpić od umowy kupna, kupujący ma prawo, zgodnie z przepisem § 1829 ust. 1 i ust. 2 Kodeksu cywilnego, odstąpić od umowy kupna w terminie czternastu (14) dni od dnia, w którym kupujący lub osoba trzecia wskazana przez niego, różna od przewoźnika, odebrała towary, lub: a. ostatniego egzemplarza towaru, jeśli kupujący zamówił w ramach jednego zamówienia więcej niż jeden egzemplarz towaru, które są dostarczane osobno, b. ostatniej pozycji lub części dostawy towaru składającego się z kilku pozycji lub części, lub c. pierwszej dostawy towaru, jeśli w umowie ustalono regularne dostawy towaru w uzgodnionym czasie.
-
Odstąpienie od umowy kupna musi być przesłane sprzedawcy w terminie wskazanym w pkt 4.4 Warunków handlowych. W celu odstąpienia od umowy kupna kupujący może skorzystać z wzoru formularza udostępnionego przez sprzedawcę, który stanowi załącznik do tych Warunków handlowych. Odstąpienie od umowy kupna można przesyłać między innymi na adres siedziby sprzedawcy K Letišti 1151/2, 161 00, Praga 6, lub na adres e-mail sprzedawcy: info@erowerowa.pl
-
W przypadku odstąpienia od umowy kupna umowa taka jest od początku unieważniona. Towary kupujący zwraca lub przekazuje sprzedawcy niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu czternastu (14) dni od odstąpienia od umowy, chyba że sprzedawca zaproponował, że sam odbierze towar. Termin według poprzedniego zdania jest zachowany, jeśli kupujący wyśle towar przed jego upływem. Jeśli kupujący odstępuje od umowy kupna, ponosi koszty związane z zwrotem towaru sprzedawcy, nawet w przypadku, gdy towar nie może być zwrócony w drodze zwykłej przesyłki pocztowej z uwagi na swoje właściwości.
-
W przypadku odstąpienia od umowy kupna zgodnie z pkt 4.2 Warunków handlowych sprzedawca zwróci kupującemu pieniądze otrzymane od kupującego w terminie czternastu (14) dni od odstąpienia od umowy kupna, tą samą metodą, którą sprzedawca otrzymał od kupującego. Sprzedawca ma także prawo zwrócić świadczenie otrzymane od kupującego już przy zwrocie towaru przez kupującego lub w inny sposób, jeśli kupujący się na to zgodzi, a nie spowoduje to dodatkowych kosztów dla kupującego. Jeśli kupujący odstępuje od umowy kupna, sprzedawca nie jest zobowiązany zwrócić otrzymanych pieniędzy kupującemu przed otrzymaniem towaru lub przed udowodnieniem przez kupującego, że towar został odesłany z powrotem, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
-
Prawo do odszkodowania za szkody powstałe na towarze sprzedawca ma prawo prawo jednostronnie potrącić z roszczeniem kupującego o zwrot ceny zakupu.
-
W przypadkach, w których kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy kupna zgodnie z przepisem § 1829 ust. 1 Kodeksu cywilnego, sprzedawca ma również prawo w każdej chwili odstąpić od umowy kupna, aż do momentu odbioru towaru przez kupującego. W takim przypadku sprzedawca niezwłocznie zwróci kupującemu cenę zakupu w sposób bezgotówkowy na konto wskazane przez kupującego.
-
Jeżeli wspólnie z towarem kupujący otrzymuje prezent, umowa darowizny między sprzedawcą a kupującym jest zawarta z warunkiem rozwiązującym, że w przypadku odstąpienia od umowy kupna przez kupującego umowa darowizny dotycząca takiego prezentu traci moc, a kupujący jest zobowiązany zwrócić sprzedawcy również otrzymany prezent razem z towarem.
-
TRANSPORT I DOSTAWA TOWARU
-
W przypadku, gdy sposób transportu jest ustalany na podstawie szczególnego żądania kupującego, ryzyko oraz ewentualne dodatkowe koszty związane z tym sposobem transportu ponosi kupujący.
-
Jeżeli sprzedawca jest zgodnie z umową kupna zobowiązany do dostarczenia towaru na miejsce wskazane przez kupującego w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany odebrać towar przy dostawie.
-
W przypadku, gdy z przyczyn leżących po stronie kupującego konieczne jest wielokrotne dostarczanie towaru lub dostarczenie go w sposób inny niż wskazany w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany pokryć koszty związane z powtarzającą się dostawą towaru lub ewentualnymi innymi kosztami dostawy.
-
Przy odbiorze towaru od przewoźnika kupujący jest zobowiązany sprawdzić nienaruszalność opakowań towaru i w przypadku jakichkolwiek usterek niezwłocznie powiadomić przewoźnika. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania świadczącego o nieuprawnionym dostępie do przesyłki kupujący nie musi odebrać przesyłki od przewoźnika. Niniejsze postanowienia nie wpływają na prawa kupującego dotyczące odpowiedzialności za wady towaru oraz inne prawa kupującego wynikające z ogólnych przepisów prawnych.
-
Dalsze prawa i obowiązki stron w zakresie transportu towaru mogą być regulowane szczególnymi warunkami dostawy sprzedawcy, o ile zostały przez niego wydane.
-
-
PRAWA Z WADLIWEGO WYKONANIA
-
Prawa i obowiązki stron umowy dotyczące praw z wadliwego wykonania są regulowane odpowiednimi ogólnymi przepisami prawnymi (w szczególności przepisami § 1914-1925, § 2099-2117 oraz § 2161-2174b Kodeksu cywilnego oraz ustawą nr 634/1992 Sb. o ochronie konsumentów, w brzmieniu późniejszych przepisów).
-
Jeżeli przedmiotem zakupu jest rzecz ruchoma będąca połączona z treścią cyfrową lub usługą treści cyfrowej w taki sposób, że bez niej nie może pełnić swoich funkcji (dalej jako „rzecz z właściwościami cyfrowymi”), stosuje się postanowienia dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy za wady także w odniesieniu do dostarczania treści cyfrowej lub usługi treści cyfrowej, nawet jeśli są one dostarczane przez osobę trzecią. Nie dotyczy to, jeśli z treści umowy kupna oraz z natury rzeczy wynika, że są one dostarczane osobno.
-
Sprzedawca odpowiada kupującemu, że rzecz przy odbiorze nie ma wad. W szczególności sprzedawca odpowiada kupującemu, że rzecz: a. odpowiada ustalonemu opisowi, rodzajowi i ilości, jak również jakości, funkcjonalności, kompatybilności, interoperacyjności i innym ustalonym właściwościom, b. jest odpowiednia do celu, do którego kupujący ją zamawia i z którym sprzedawca się zgadza, oraz c. jest dostarczona z ustalonymi akcesoriami i instrukcją obsługi, w tym instrukcją montażu lub instalacji.
-
Sprzedawca odpowiada kupującemu, że oprócz ustalonych właściwości: a. rzecz jest odpowiednia do celu, do którego tego rodzaju rzeczy zazwyczaj się używa, z uwzględnieniem praw osób trzecich, przepisów prawa, norm technicznych lub kodeksów postępowania branży, jeśli nie ma norm technicznych, b. rzecz ilościowo, jakościowo i pod względem innych właściwości, w tym trwałości, funkcjonalności, kompatybilności i bezpieczeństwa, odpowiada powszechnym właściwościom rzeczy tego samego rodzaju, które kupujący może rozsądnie oczekiwać, również w świetle publicznych o
świadczeń złożonych przez sprzedawcę lub inną osobę w tej samej umowie, szczególnie reklamą lub oznaczeniem, chyba że sprzedawca udowodni, że nie był tego świadomy lub że to zostało zmienione w momencie zawarcia umowy w porównywalny sposób, jak to miało miejsce, lub że nie miało to wpływu na decyzję o zakupie, c. rzecz jest dostarczona z akcesoriami, w tym opakowaniem, instrukcją montażu i innymi instrukcjonalnymi zaleceniami, które kupujący może rozsądnie oczekiwać, oraz d. rzecz odpowiada jakością lub wykonaniem wzorcowi lub egzemplarzowi, które sprzedawca przed zawarciem umowy kupna dostarczył kupującemu.
-
Postanowienia pkt 6.4 warunków handlowych nie mają zastosowania w przypadku, gdy sprzedawca przed zawarciem umowy kupna szczególnie informował kupującego, że pewna cecha rzeczy różni się, a kupujący wyraźnie zgodził się na to przy zawarciu umowy kupna.
-
Sprzedawca odpowiada kupującemu również za wadę spowodowaną niewłaściwym montażem lub instalacją, która została przeprowadzona zgodnie z umową kupna przez sprzedawcę lub z jego odpowiedzialnością. To dotyczy również sytuacji, gdy montaż lub instalacja została wykonana przez kupującego, a wada wystąpiła z powodu braków w instrukcji, którą dostarczył sprzedawca lub dostawca treści cyfrowej lub usługi treści cyfrowej, w przypadku rzeczy z właściwościami cyfrowymi.
-
Jeżeli wada ujawnia się w ciągu jednego roku od odbioru, przyjmuje się, że rzecz była wadliwa już przy odbiorze, chyba że charakter rzeczy lub wady to wyklucza. Czas ten nie biegnie w okresie, w którym kupujący nie może korzystać z rzeczy, jeżeli wadę zgłosił w sposób uzasadniony.
-
Kupujący ma prawo zgłosić wadę rzeczy w okresie dwóch lat od odbioru. Jeśli kupujący zgłosił sprzedawcy wadę w sposób uzasadniony, czas na zgłoszenie wady rzeczy nie biegnie w okresie, w którym kupujący nie może korzystać z rzeczy.
-
Jeśli rzecz ma wadę, kupujący może żądać jej usunięcia. Na podstawie swojego wyboru może żądać dostarczenia nowej rzeczy wolnej od wad lub naprawy rzeczy, chyba że wybrany sposób usunięcia wady jest niemożliwy lub w porównaniu z drugim nieproporcjonalnie kosztowny; ma to na celu ocenę w szczególności z uwagi na znaczenie wady, wartość, jaką rzecz miałaby bez wady, oraz to, czy wada może być usunięta w inny sposób bez znacznych trudności dla kupującego. Sprzedawca może odmówić usunięcia wady, jeśli jest to niemożliwe lub nieproporcjonalnie kosztowne, w szczególności z uwagi na znaczenie wady i wartość, jaką rzecz miałaby bez wady.
-
Sprzedawca usunie wadę w rozsądnym czasie po zgłoszeniu tak, aby nie spowodował kupującemu znacznych trudności, z uwzględnieniem charakteru rzeczy i celu, dla którego kupujący kupił rzecz. W celu usunięcia wady, sprzedawca pokryje koszty związane z rzeczą. Jeśli wymaga to demontażu rzeczy, której montaż został przeprowadzony zgodnie z charakterem i celem rzeczy przed wystąpieniem wady, sprzedawca przeprowadzi demontaż wadliwej rzeczy i montaż naprawionej lub nowej rzeczy lub pokryje z tym związane koszty.
-
Kupujący może żądać rozsądnego rabatu lub odstąpić od umowy kupna, jeśli: a. sprzedawca odmówił usunięcia wady lub nie usunął jej zgodnie z pkt 6.13 warunków handlowych, b. wada występuje ponownie, c. wada to istotne naruszenie umowy kupna, lub d. z oświadczenia sprzedawcy lub z okoliczności wynika, że wada nie zostanie usunięta w rozsądnym czasie lub bez znacznych trudności dla kupującego.
-
Jeżeli wada towaru jest nieznaczna, kupujący nie ma prawa odstąpić od umowy kupna. W przypadku, gdy kupujący odstępuje od umowy kupna, sprzedawca zwróci kupującemu cenę zakupu bez zbędnej zwłoki po otrzymaniu towaru lub po udowodnieniu przez kupującego, że towar został odesłany.
-
Wady można zgłaszać sprzedawcy, u którego zakupiono towar. Jednakże, jeśli do naprawy jest wyznaczona inna osoba, która znajduje się bliżej sprzedawcy lub bliżej kupującego, kupujący zgłasza wadę tej osobie, która została wyznaczona do dokonania naprawy.
-
Z wyjątkiem przypadków, gdy do dokonania naprawy wyznaczona jest inna osoba, sprzedawca jest zobowiązany przyjąć reklamację w swojej siedzibie. Sprzedawca jest zobowiązany wydać kupującemu pisemne potwierdzenie przy zgłoszeniu reklamacji, w którym wskaźnik daty zgłoszenia reklamacji, co jest jej treścią, jaki sposób rozwiązania reklamacji kupujący żąda oraz dane kontaktowe kupującego do celów przekazania informacji o rozpatrzeniu reklamacji. Obowiązek ten dotyczy również innych osób wyznaczonych do dokonania naprawy.
-
Reklamacja, włącznie z usunięciem wady, musi być rozpatrzona, a kupujący powinien zostać o tym poinformowany nie później niż w ciągu trzydziestu (30) dni od dnia zgłoszenia reklamacji, o ile sprzedawca nie uzgodni z kupującym dłuższego terminu.
-
Po upływie tego terminu kupujący może żądać rozsądnego rabatu lub odstąpić od umowy kupna.
-
Sprzedawca ma obowiązek wydać kupującemu potwierdzenie daty i sposobu rozpatrzenia reklamacji, w tym potwierdzenie dokonania naprawy oraz czasu jej trwania, lub pisemne uzasadnienie odrzucenia reklamacji. Obowiązek ten dotyczy również innych osób wyznaczonych do dokonania naprawy.
-
Prawa z odpowiedzialności za wady towaru kupujący może konkretne wystąpić przede wszystkim osobiście pod adresem Serwis ekolo.cz, K letišti 1151/2, 161 00, Praga 6, telefonicznie pod numerem +48 732 037 919 lub drogą elektroniczną na adres serwis@erowerowa.pl i żądać rozsądnego rabatu.
-
Kto ma prawo z wadliwego wykonania, ma również prawo do zwrotu kosztów poniesionych w związku z dochodzeniem tego prawa. Jeśli jednak kupujący nie dochowa wniosku o zwrot w ciągu miesiąca po upływie terminu, w którym należy zgłosić wadę, sąd odmówi uznania prawa, jeśli sprzedawca podniesie, że prawo do odszkodowania nie zostało zgłoszone w terminie.
-
Dalsze prawa i obowiązki stron związane z odpowiedzialnością sprzedawcy za wady mogą być regulowane przez regulamin reklamacji sprzedawcy.
-
Sprzedawca lub inna osoba może kupującemu zapewnić dodatkowo do jego ustawowych praw z wadliwego wykonania także gwarancję jakości, jeśli oferuje ją producent sprzedawanego towaru.
-
-
POZOSTAŁE PRAWA I OBOWIĄZKI STRON UMOWY
-
Kupujący nabywa własność towaru po zapłaceniu pełnej ceny zakupu towaru.
-
Sprzedawca nie jest związany żadnymi kodeksami postępowania w stosunku do kupującego w rozumieniu przepisu § 1820 ust. 1 lit. n) Kodeksu cywilnego.
-
Rozpatrywaniem skarg konsumentów zajmuje się sprzedawca za pośrednictwem wiadomości elektrronicznej. Skargi można kierować na adres elektroniczny sprzedawcy. Informację o rozpatrzeniu skargi kupujący otrzyma od sprzedawcy na elektroniczny adres kupującego. Inne zasady rozpatrywania skarg nie są określane przez sprzedawcę.
-
Do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich wynikających z umowy kupna należy Czech Trade Inspection Authority, z siedzibą na ul. Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, NIP: 000 20 869, adres internetowy: https://adr.coi.cz/cs. Platforma do rozwiązywania sporów online znajduje się pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr i może być wykorzystana w przypadku sporów między sprzedawcą a kupującym wynikających z umowy kupna.
-
Europejskie Centrum Konsumenckie Czechy, z siedzibą na ul. Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, adres internetowy: http://www.evropskyspotrebitel.cz jest punktem kontaktowym według rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 roku w sprawie rozwiązywania sporów konsumenckich online i zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 oraz dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie o rozwiązywaniu sporów konsumenckich online).
-
Kupujący może zwrócić się ze skargą do organu nadzoru lub państwowego nadzoru. Sprzedawca jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej. Kontrolę nad działalnością gospodarczą prowadzi odpowiedni urząd do spraw działalności gospodarczej w ramach swoich kompetencji. Nadzór nad ochroną danych osobowych sprawuje Urząd Ochrony Danych Osobowych. Czech Trade Inspection Authority sprawuje, w wyznaczonym zakresie, nadzór nad przestrzeganiem Kodeksu cywilnego oraz ustawy nr 634/1992 Sb. o ochronie konsumentów w brzmieniu późniejszych przepisów.
-
Kupujący tym samym przejmuje na siebie ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 ust. 2 Kodeksu cywilnego.
-
-
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Sprzedawca realizuje swoje obowiązki informacyjne względem kupującego w rozumieniu artykułu 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 dotyczącego ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz swobodnym przepływem tych danych oraz uchwały dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (dalej „rozporządzenie GDPR”) w związku z przetwarzaniem danych osobowych kupującego dla celów realizacji umowy kupna, dla celów negocjacji umowy kupna oraz w celu wypełnienia obowiązków publicznych sprzedawcy za pośrednictwem szczególnego dokumentu.
-
PRZESYŁANIE KOMUNIKATÓW HANDLOWYCH I PLIKI COOKIE Kupujący wyraża zgodę w rozumieniu § 7 ust. 2 ustawy nr 480/2004 Sb. o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego oraz o zmianie niektórych ustaw (ustawa o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego), w brzmieniu późniejszych przepisów, na przesyłanie komunikatów handlowych przez sprzedawcę na elektroniczny adres lub na numer telefonu kupującego. Swoje obowiązki informacyjne względem kupującego w rozumieniu artykułu 13 rozporządzenia GDPR dotyczące przetwarzania danych osobowych kupującego dla celów przesyłania komunikatów handlowych, sprzedawca realizuje przez specjalny dokument. Swoje obowiązki prawne związane z ewentualnym przechowywaniem plików cookie na urządzeniu kupującego sprzedawca realizuje w formie szczególnego dokumentu online.\
-
DOSTARCZANIE
Kupującemu może być dostarczane na jego elektroniczny adres.
-
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Jeśli relacja oparta na umowie kupna zawiera międzynarodowy (zagraniczny) element, strony ustalają, że relacja ta będzie regulowana prawem czeskim. Wybór prawa na podstawie powyższego zdania nie pozbawia kupującego, który jest konsumentem, ochrony, jaką zapewniają mu postanowienia porządku prawnego, od których nie można umownie odstąpić, które stosowane byłyby w przypadku braku wyboru prawa zgodnie z artykułem 6 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 roku o prawie właściwym dla zobowiązań umownych (Rzym I).
-
Jeżeli jakieś postanowienie warunków handlowych jest nieważne lub nieskuteczne, zostaje zastąpione postanowieniem, którego sens jest możliwie najbliższy nieważnemu postanowieniu. Nieważność lub nieskuteczność jednego postanowienia nie wpływa na ważność pozostałych postanowień.
-
Umowa kupna włącznie z warunkami handlowymi jest archiwizowana przez sprzedawcę w formie elektronicznej i nie jest dostępna.
-
Załącznikiem do warunków handlowych jest wzorcowy formularz do odstąpienia od umowy kupna.
-
Dane kontaktowe sprzedawcy: adres
-
Kupującemu może być dostarczane na jego elektroniczny adres. e-mail: info@erowerowa.pl telefon: +48 732 037 919. Sprzedawca nie zapewnia innego środka komunikacji online.
Wszystkie wymienione ceny w e-sklepie są końcowe, w tym VAT! Cena bez VAT dla towarów jest podawana w celach informacyjnych.
Niniejsze Warunki handlowe są ważne od 6.01.2023 i zastępują wszystkie Warunki handlowe firmy wydane przed tą datą.